Interfejs B2B Ogólne informacje o interfejsie B2B Interfejs B2B wspomaga obsługę rachunków bankowych, wykonywaną przez NBP na podstawie ustawy o Narodowym Banku Polskim oraz ustawy o finansach publicznych. Interfejs B2B umożliwia zarządzanie rachunkiem bankowym prowadzonym w NBP bezpośrednio z poziomu systemu informatycznego Posiadacza rachunku, zapewniając wysoki poziom wydajności i bezpieczeństwa. Z wykorzystaniem interfejsu B2B Posiadacz rachunku może przekazywać: - zlecenia płatnicze z rachunku bankowego, w tym zlecenia z przyszłą datą realizacji,
- żądanie zmiany priorytetu zlecenia płatniczego oczekującego w kolejce lub zlecenia z przyszłą datą realizacji,
- żądanie anulowania zlecenia płatniczego oczekującego w kolejce lub zlecenia z przyszłą datą realizacji,
- zlecenia sprzedaży czeku bankierskiego,
- modyfikacja zlecenia sprzedaży czeku bankierskiego,
- anulowanie zlecenia sprzedaży czeku bankierskiego,
- żądanie informacji o stanie realizacji zlecenia płatniczego oraz zlecenia sprzedaży czeku bankierskiego,
- zapytanie o saldo i stan wolnych środków na rachunku,
- zapytanie o wyciąg, w tym w ramach zapytania o wyciąg – zapytanie o listę operacji bieżących na rachunku (jednorazowo można pytać o wyciąg lub o listę operacji bieżących),
- zapytanie o kursy walut,
- komunikaty informacyjne ELIXIR,
- komunikaty żądania odwołania płatności SEPA,
- udzielenie odpowiedzi na otrzymane komunikaty żądania odwołania płatności SEPA,
- zlecenie wypłaty gotówki w oddziale banku / w ramach zastępczej obsługi kasowej/ elektronicznej wypłaty gotówki,
- zasilenie karty płatniczej,
- zapytanie o historię operacji karty płatniczej,
- zapytanie o słownik banków uczestników rozliczeń,
- komunikaty informacyjne / dedykowane raporty,
- oraz – wyłącznie w przypadku upoważnienia ustawowego do otwierania lokat w NBP:
- zlecenie założenia lokaty terminowej,
- zlecenie zerwania lokaty terminowej,
- zapytania o lokaty.
W przypadku architektury B2B, Posiadacz rachunku buduje oprogramowanie we własnym zakresie (bądź rozbudowuje dotychczas istniejące). NBP udostępnia Posiadaczowi rachunku dokumentację opisującą standard komunikacyjny oraz komunikatów biznesowych, wraz z dokumentacją uzupełniającą. - Standard RBE w NBP (zip, 5,7 MB)
| |