Konkurs "Bank Dostępny" rozstrzygnięty!!!

data publikacji: 2005-12-16

W piątek 16 grudnia 2005 r. zostały wręczone nagrody w II edycji konkursu "Bank Dostępny", zorganizowanego przez Narodowy Bank Polski i Stowarzyszenie "Otwarte Drzwi". Celem konkursu było wyłonienie i nagrodzenie banków, które są najbardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych i starszych.

Laureatami konkursu w poszczególnych kategoriach zostali odpowiednio:

  • Mały Bank (do 10 oddziałów) - Punkt Obsługi Klientów przy ul. Tarnowskiej 169, nowosądeckiego oddziału Banku Spółdzielczego w Łącku;
  • Duży Bank (co najmniej 10 oddziałów) - I Oddział PKO Banku Polskiego SA w Lwówku Śląskim;
  • Oferta Elektroniczna Banku - Bank Zachodni WBK SA;
  • Nagrodę Klientów uzyskał Inteligo PKO Banku Polskiego SA.

Ponadto, za zorganizowaną obsługę klientów niewidomych wyróżniono Oddział w Wysokiem Mazowieckiem Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem, a za umożliwienie obsługi osób niewidomych mBank BRE Banku SA.

W konkursie wzięło udział 29 banków, które zgłosiły łącznie 76 oddziałów lub filii. Organizatorzy zanotowali wzrost zainteresowania środowiska bankowego udziałem w konkursie (w 2003 r. uczestniczyło w nim 14 banków, które zgłosiły 43 oddziały lub filie).

Do konkursu mogły przystąpić wszystkie banki komercyjne i spółdzielcze działające w Polsce. Nagrody zostały przyznane przez Kapitułę, złożoną głównie z przedstawicieli organizacji osób niepełnosprawnych. Na wyróżnienie mogły liczyć placówki, które posiadają odpowiednie dostosowania techniczne i architektoniczne oraz dbają o wysoki poziom obsługi klientów niepełnosprawnych i starszych, uwzględniający zróżnicowane potrzeby tych osób. Nagroda Klientów to wyróżnienie przyznawane głosami osób niepełnosprawnych i starszych, które wypełniając Ankietę dla Klienta dostępną w bankach i w siedzibach wielu organizacji pozarządowych, mogły oddać głos na najbardziej przyjazny z nich. W drodze losowania wybrano 22 ankiety, których autorzy otrzymali specjalne nagrody w postaci turnusów rehabilitacyjnych w 10 sanatoriach w Polsce.

Poza głównymi organizatorami, w konkurs zaangażowały się także m.in. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, Polski Związek Głuchych, Polski Związek Niewidomych i Polska Federacja Związku Stowarzyszeń Osób Niepełnosprawnych.

Dzięki pierwszej edycji konkursu powstała publikacja "Bank dostępny", będąca zbiorem wskazówek, jak banki mogą dostosowywać się do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych. Publikacja ta jest dostępna m.in. na stronach internetowych Narodowego Banku Polskiego: www.nbp.pl/Edukacja oraz serwisie www.bankdostepny.pl.


























[ Powrót ] [ Do druku ]



Stopy procentowe

Referencyjna 0,10
Lombardowa 0,50
Depozytowa 0,00
Redyskontowa weksli 0,11
Dyskontowa weksli 0,12

Kursy średnie

Tabela z dnia 2020-07-13
1 EUR4,4745
1 USD3,9564
1 CHF4,2006
1 GBP4,9886
100 JPY3,6955

Perspektywy makro

Dane miesięczne

Dane kwartalne

Wskaźniki i rynki

Zobacz również

Numizmatyka

Kontakt

Centrala NBP
ul. Świętokrzyska 11/21
00-919 Warszawa

tel. centr.:
22 185 10 00
e-mail: listy@nbp.pl
NIP: 525-000-81-98
REGON: 000002223
SWIFT: NBPL PLPW
Ta strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej.
Aby się dowiedzieć więcej o technologii cookies, proszę kliknąć tutaj: Polityka prywatności NBP »
Aby móc przeglądać zawartość, należy zaakceptować cookies z tej strony Akceptuję